Nina, Jonas og Otto

Gå ner

Nina, Jonas og Otto

Inlägg  Nina i tor mar 19, 2009 3:35 am

Hei!

Mitt navn er Nina, jeg er snart 28 år, og den heldige eieren av de to røde pinscherguttene Jonas (Nuch Rattenjäger Jolly Junior), 3 1/2 år, og Otto (Gangland Wolfrider's Bearclaw), 1 år. Vi bor sammen med min samboer i en leilighet i Oslo, og trives her, siden vi er så heldige å bo sentralt, men allikevel med skogen og stranden rett utenfor døren. Very Happy

Jeg har alltid vært dyregal, og listen over tidligere dyr begynner å bli ganske lang og består av alt mulig av forskjellige dyrearter, hehe...men for øyeblikket har jeg "bare" to hester i tillegg til mine to hunder... Very Happy

Fritiden min består for det meste bare i hund og hest, og vi bruker mye av tiden vår i stallen, noe hundene elsker, og også en del på utstilling, noe jeg aldri trodde at jeg skulle begynne med, haha! Da jeg fikk Jonas var planen å bli en godkjent ettersøksekvipasje hos Norske Redningshunder, og dette var hovedsakelig det vi holdt på med...men så fikk dessverre Jonas påvist en dum øyetilstand, PHTVL i høy grad, som igjen har gitt katarrakt, og da var det ikke lenger så veldig aktuelt å trene videre i NRH, siden vi ikke vet om han får beholde begge øynene eller synet, og eventuelt hvor lenge, selv om han ble operert for 1 1/2 år siden med godt resultat, men dette varte ikke så lenge... Veldig trist, siden både han og jeg trivdes veldig godt i NRH, og han gjorde en veldig god jobb, menmen, man kan ikke alltid få det som man vil... Rolling Eyes Nå tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve å begynne å gå viltspor med han i stedet, siden det ikke er like tidkrevende, og da rekker vi kanskje holde på med det en liten stund før han eventulet mister synet... Og etterhvert håper jeg at jeg får tid til å begynne å trene med Norske Redningshunder igjen, og jobbe mot en godkjenning med Otto i stedet! Very Happy Ellers trener vi litt lydighet for gøy, og litt amatør-agility når vi vil ha det litt morsomt, men til våren tenkte jeg å begynne med personspor, rundering og feltsøk igjen også. Very Happy Og dersom jeg klarer å ta meg selv i skinnete og trene LP litt mer målrettet, håper jeg at jeg kanskje tør å starte klasse 1 etter hvert også, hehe... Laughing

Jeg sitter som moderator på det norske pinscherforumet, og har vært litt på pinscherforum.se en stund også, så nå tenkte jeg at det var på tide å prøve seg litt her også...er man pinschergal, så er man pinschergal! Laughing

Mine hunder:

Jonas

Otto
Nina

Antal inlägg : 57
Registration date : 09-03-13

Användarens profil http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Nina, Jonas og Otto

Inlägg  herrHarry i tor mar 19, 2009 10:18 am

Åh, jag tycker att din Jonas är så vacker! (Kanske för att han och min Harry har samma vänliga, fina uttryck). Very Happy

Är han helt blind på ett öga? Ser han perfekt på det andra?
Hoppas att han får behålla sin syn, han verkar vara en härlig hund.
herrHarry

Antal inlägg : 548
Registration date : 08-10-09

Användarens profil http://herrharry.se

Inlägg  Jenni i tor mar 19, 2009 8:14 pm

Välkommen! Jättefina killar du har! Eftersom jag läser Elfquest tycker jag det är coolt med wolfrider-namnen! Very Happy
Jenni

Antal inlägg : 191
Registration date : 08-10-14

Användarens profil http://loketoke.blogg.se

Inlägg  Nina i tor mar 19, 2009 10:21 pm

Takk for velkomsten! Very Happy

Jonas er ikke helt blind enda, han er så godt som helt blind på sitt vnstsre øye nå, men ser fortsatt ganske bra på sitt høyre, og klarer seg veldig bra når det er lyst...da løper han rundt i skogen, og hopper og leker nesten som vanlig... Han har derimot ikke noe bra syn i mørket lenger, så når det er mørkt og halv,ørkt har han litt problemer med å tolke hva det egentlig er han ser, og ved et par anledninger har han dumpet borti ting han ikke så... Men han er glad og fornøyd! Very Happy Den eneste store forskjellen jeg har merket, er at han alltid har vært en ekstremt trygg hund, som aldri har vært redd for noen ting... Han har aldri bråket med andre hunder, og når han ble truet av andre hunder fikk han dem enten med på en lek, eller så bare gikk han...det samme med rare og truende mennesker...men nå er han ikke lenger like trygg, siden han alltid har brukt synet sitt veldig mye til å evaluere situasjoner, så når en hund kaster seg mot han og knurrer knurrer han nå ofte tilbake, og hvis han blir angrepet kan han finne på å ta igjen, i stedet for å bare gå... Men han er mye blant andre hunder av alle typer, og dette har bare skjedd et par ganger hittil...forskjellen er bare at før synet sviktet skjedde sånne ting aldri! Men han er fortsatt en veldig enkel og grei hund, og begge mine hunder har gjort det veldig lett for meg å være hundeeier, så jeg er supertakknemmelig for de guttene jeg har, selv om det blir en del ekstra jobb, utgifter og bekymringer med Jonas nå, hehe... tongue
Nina

Antal inlägg : 57
Registration date : 09-03-13

Användarens profil http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Inlägg  Lene og Azarel i fre mar 20, 2009 4:58 pm

Du fikk rotet deg inn hit du også ja... Wink
Velkommen hit! Very Happy
Lene og Azarel

Antal inlägg : 38
Registration date : 09-01-20

Användarens profil http://www.azarel.dk

Inlägg  Tacos i fre mar 20, 2009 7:41 pm

Hallå!
Välkommen Nina Wink
Så trevligt att du är här då känner jag mej lite mera hemma vet du!
Gillar ju Norska och Norge Wink av olika anledningar.
Dina killar är fina och inte minst trevliga!
Jag vill oxå fota med sådana vyer det ser så frächt ut...här där vi bor är det bara betonggetto så jag gillar ju bilden på Jonas och bakgrunden Toppenfin

Otto söt som socker och en underbar röd färg!

Så välkommen!
Kram Linda
Tacos

Antal inlägg : 215
Registration date : 08-10-11

Användarens profil http://pinscher.cybersajt.se/startsida.html

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan